söndag 23 september 2012

Kalas!


I förrgår kalasfixade vi hela dagen, och igår var det så dags för kalaset! Jag var lekledare och testade några nya lekar jag lärt mig på lärarutbildningen. Vi körde småbilsrace, hade spikrace, plockade ärtor med klädnypor och lite andra lekar :) Åh, så kul det är stå framför en grupp människor! Det är en härlig känsla att se människor skratta och ha roligt tillsammans, och veta att det till stor del är tack vare mig. Jag ser verkligen fram emot att bli färdig lärare!

Många tårtor hade jag också bakat! De var fyllda med mormors hemgjorda blåbärssylt, blåbärsmousse och vit chokladmousse, och dekorerad med vit marcipan, färska blåbär och vit choklad. Gott!

5 kommentarer:

  1. hvor blev de danske flag af :O

    SvaraRadera
  2. Well... I kind of forgot them in Denmark...

    SvaraRadera
  3. tsk. you have too say that. you just didnt want to make your cake even prettier with a bit of danish on it

    SvaraRadera
  4. I promise to put flags on your cake :P

    SvaraRadera
  5. well, thats not the same at all. im just to flags but you arent. i wanna have 21 candles insted, when its my turn. dont get surprised if i do put 23 flags in your cake next year :D

    SvaraRadera