tisdag 30 oktober 2012

Lediga tisdag

Tisdagar är en ledig dag, eller studiedag om man ska kalla dagen vid dess riktiga namn :) Men oftast behövs max ett par timmars läxläsning, och så blir resten av dagen ledig :) 
Idag har jag städat det gemensamma köket i huset där jag bor. Det ska vara någon som städar där varje vecka, men sedan jag flyttade in har det nog inte rengjorts någon gång... Det är hur äckligt som helst där inne; fastbrända matrester på plåtar och på spisen, stänk på väggarna, smutsig och överbelamrad diskbäck...

 Jag brukar torka upp både före och efter jag använder köket i vanliga fall, men nu var det dags för min städvecka. Jag hade nästan längtat efter att få göra rent där inne :) Jag bar ut mattan, sopade ur sofforna, renade bland allt skräp och skrubbade köket ordentligt. Det tog mig lite drygt två timmar, men det var värt! Nu hoppas jag bara att de andra håller lite bättre ordning, men man ska väl inte hoppas alltför mycket... 
 
Efter lunch klädde jag på mig ordentligt och begav mig mot tågstationen. Idag skulle Sandra och hennes pappa åka in till Köpenhamn, och såklart ville jag möta upp dem där!
Vi promenerade i det fina vädret, kikade i butiker, fikade och byggde lite lego. Är man i Danmark så är man :) Legobutiken var så häftig! Alla slags byggsatser man kan tänka sig, stora figurer av lego, lego på lösvikt och såklart massor av små bord där man kunde provbygga :)

Nu sitter jag i sängen och äter Ben & Jerrys, en gåva från en snäll en :) Ska snart krypa ner i en nybäddad säng och läsa lite. Godkväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar