onsdag 29 augusti 2012

Ansiktsmålningar och billig öl...

Första veckan på skolan har hittills varit så rolig!

Nu har jag alltså nu gått tre dagar på nya skolan. Den ligger så fint, precis bredvid en stor park med en liten sjö i. (Även om parken också har ett annat rykte...Idag satt hela klassen i parken och åt lunch tillsammans i solen, så härligt! Trots att jag inte direkt kan säga att jag förstår danska än, går det ändå oväntat bra. Jag har inga större problem att hänga med när lärarna pratar, och mina nya klasskompisar är väldigt snälla och hjälpsamma och gör sitt bästa för att jag ska lära mig danska snabbt! Men mitt uttal går det väl sådär med, det enda jag lyckas säga perfekt är nog hej... Men skam den som ger sig, jag ska snakke dansk snart! Förutom att gå på en fin skola, trivs jag bra i klassen, de är alla snälla och vi har så roligt tillsammans! Första veckan är det väldigt busy med olika aktiviteter, så jag har inte så mycket tid till övers, men det är mycket kul som sker! Imorgon ska vi ha skattjakt i Köpenhamn och tävla mot de tio andra förstaklasserna på skolan. Hold 12.10 ska såklart vinna! :)

1 kommentar:

  1. We need more posts! What happened to the daily posts that I got used to last year? Looks like you are having a great time.

    SvaraRadera