torsdag 29 november 2012

Aj, vad det gör ont!

Jag föll med min cykel i förrgår, jag hade glömt min cykellampa hemma och så såg jag inte trottoarkanten... Jag kände på en gång att något var fel när jag ramlat, jag ringde Stine som hjälpte mig hem och passade upp på mig hela kvällen. Nästa dag spenderades i sängn, jag tittade på några filmer och läse böcker, När Stine kom hem till mig efter att hon slutat skolan och hon såg att jag inte var bättre, bestämde hon att vi nog borde åka till sjukhuset. Så åtta timmar av gårdagskvällen spenderades på akuten... Som tur var fick jag en säng att ligga i och hade sällskap av fina S. Klockan ett på natten fick jag så veta att jag troligtvis brutit svanskotan, men att det inte var något att göra åt det, förutom att äta värktabletter och vänta...

Det gör riktigt, riktigt ont!


2 kommentarer:

  1. oj brute svanskotan! du ramla rejält alltså

    SvaraRadera
  2. Stackars lilla Ylli! Att ha så ont så du måste vara stilla, det passar inte lilla livliga Ylva det. Hoppas att det inte blir alltför långvarigt nu. Du kan väl inte sitta alls kanske. Hur ska det då gå med skolan? Tur att du har Stine som kan hjälpa dig då! Och vilken tur att du inte bröt flera ben samtidigt. Nu måste du sköta om dig och vi håller tummarna för att det snart känns bättre. Kramar från fof

    SvaraRadera