onsdag 14 november 2012

Ny kurs!

Jag har börjat på danskakurs! Danska för Skandinavier. Så om 6 veckor ska jag kunna prata danska flytande... eller? Bättre blir jag nog i alla fall :)

Det är lite roligt för på kursen gör vi precis tvärtemot vad jag lär mig på skolan. Mina lärare på Zahle säger att det är helt förbjudet att lära ett nytt språk genom att låta barnen repera, men det är precis vad vi gör på kursen! Säg efter mig -Hvor er det länge sidan, at jeg har set dig sidst. Och så säger vi det, gång på gång. Det kommer nog fungera, bara lite annorlunda mot min lärar-skola :)

Men så sa min danskalärare också -Ni ska inte ha någon egen individualitet här, ni ska bara bli danska! :)

Nu ska jag fortsätta att öva på mina danska mjuka d'n (ljuden som ger danskan sin skönhetsfläck) innan det är dags att ta tåget in mot Köpenhamn för språkkursen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar